En underbar kväll i Slottsskogen!

Fantastiska 9.623 deltagare var på plats när vi på måndagskvällen genomförde Blodomloppet i ett helt underbart väder!

Stämningen var verkligen på topp när man gick, joggade eller löpte antingen 5 eller 10 km. Innan dess körde man en grym uppvärmning tillsammans på stora gräsmattan. Efter målgång väntade så den gemensamma picknicken i gröngräset och kvällssolen.

Arrangemanget flöt prickfritt och vi kan verkligen känna oss nöjda. Efter lite strul med nummerlappsutdelningen dagarna innan så flöt allting helt prickfritt på tävlingsdagen.

Ett stort tack till alla er som ställde upp som funktionärer och gjorde detta möjligt! Ni utgör ryggraden i vår förening och skapar förutsättningarna för vår verksamhet.

Lite extra roligt att vi också fick hjälp från tjejerna i vår övriga sektioner handboll, fotboll och brottning. Blodomloppet är ett arrangemang som hela ÖIS kan vara stolta över.

Nu har vi genomfört två tredjedelar av vårt trestegs arrangemangsschema. Efter Varvet och Blodomloppet riktar vi nu blickarna framåt emot Världsungdomsspelen den 25-28 juni. Då ses vi igen!

Många kassar blir det! Två fulla lastbilar med picknickkassar….